torsdag, april 10, 2008

Ack, så flitig.

Jag har skickat in min ansökan till höstens kurser. Jag har länge velat fram och tillbaka. Jag vill så gärna flytta till Uppsala. Men så kommer det upp annat: så många personer här i Stockholm som jag vill vara nära, avbrottet i huvudstudierna, ekonomin - mycket talar emot flytt. Men mycket talar för det: Jag vill se och uppleva nått nytt, jag vill flytta, jag har många fina vänner i Uppsala också. Jag hade till och med hittat en kurs jag verkligen ville läsa. Idag upptäckte jag att jag slarvat, och att kursen egentligen går i vår. Och jag kände återigen, att är det dags att flytta nu trots allt? Och jag tänkte, "ja, ja det är det."
Så nu har jag sökt. Jag har en distanskurs i SU, resten är i Uppsala. Vi får se vad som händer till hösten, men officiellt är det nu att jag tänker flytta. Det ska bli... spännande =)

Annars sitter jag här och pluggar. Verkligen tar mig tid och läser både skönlitteraturen och facklitteraturen och känner mig planerad. Egentligen hade jag andra mysigare kvällsplaner, men det blev inte av. Väldigt synd för mig, men jag unnar den andre alla resetillfällen som dyker upp. Jag skulle själv inte säga nej!
Så ska jag skriva en recension ikväll tänkte jag. Kanske springa iväg på pilates imorgon. Och så ska jag vika tvätt och sy fast en knapp som lossnat från kappan. Diska också kanske. Satan, så duktig jag är. Huslig och smart och produktiv. Det är nästan äcklande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

\o/

//JJ

Autumn sa...

Aw, that's so sweet! ^^

Nu kommer jag snart och hälsar på dina bokhyllor!
Ja, dig också förstås ;P