onsdag, april 23, 2008

Don't make me cut you, bitch...

Någonstans mellan CSN och SU glappar det i kommunikationen, och detta kan inte annat än skyllas på mänsklig inkompetens. Jag är, vad jag åtminstone tror, en hyfsat tålmodig människa. Men det finns visa saker som verkligen arbetar sig in under skinnet på mig, och CSN har en hedersplats på min top 5- lista.

Nu på fredag bör min andra utbetalning dimpa ner på kontot, då jag läser en litteraturkurs på universitetet mellan vecka 14-20. Problemet är att den första utbetalningen på drygt 2500, har ännu inte dykt upp. Inräknat att jag inte skickade in mina papper förrän en vecka efter kursen började, inräknat att det varit helg, så ska det inte ta mer än på sin höjd 4 arbetsdagar att gå igenom min ansökan och försäkran mitt under terminen. Som senast borde pengarna ha infunnit sig förra veckan.
Men enligt CSN hade först lärarna inte anmält oss, sen visade det sig att de hade det, sen uppdagades det att CSN felinformerats att kursen pågick mellan vecka 4-10, därefter skrev studievägledaren på institutionen ett intyg åt mig där hon själv skrev i fel veckor och nu har hon äntligen mailat CSN, men vad hon skrivit och när resultat inväntas är jag helt oviss om.
Jag har haft 2,25kr på kontot i två veckor och lånar konstant pengar av föräldrarna för att kunna köpa det jag behöver. Seriöst. Jag har räkningar att betala, böcker jag vill köpa, platser att besöka, paket att posta, where the fuck is my money?

Det är en evighetsprocess av klanterier. Och min egentligen fråga är bara: Allvarligt talat människor, hur jävla svårt kan det vara??

Inga kommentarer: