måndag, maj 21, 2007

Sakura to ringo.

Ärligt talat, vad är det här?

Vi står på trösken till Juni för fan, det ska bli sommar vilken dag som helst, och jag har knappt fått se våren. Sol en dag och sen regn och mulet i över en vecka.
Tror vi har haft sammanlagt två veckors fint väder sedan Vårdagsjämningen. Vilket skämt. Inte för att jag är så förvånad. Folk kan babbla om växthuseffekten tills tungorna svartnar och faller av, men såhär har det faktiskt sett ut vart och vartannat år så långt tillbaka jag kan minnas. Det är inget nytt jävla fenomen i det här fördömnda lagomlandet med sina patetiska såkallade årstidsväxlingar.


Jag har däremot försökt fånga lite våressens under de få fina dagar vi fått uttdelade, och tänkte dela med mig av lite vårvärme till alla som tycker det här vädret är lika tråkigt som jag tycker det är. Lite vårkänsla i vardagen är inte mycket begärt tycker jag. Jag hoppas på en härligt solig sommar, då jag kan gå på picknickar och promenader med vänner och dessutom använda de där (svarta) sommarklänningarna jag slutligen införskaffat.

Som närmare förklaring kan meddelas att trädet med de vita blommorna är ett körsbärsträd (sakura) en kvarts promenad härifrån, och de rosa blommorna är från äppelträdet (ringo) på tomten. Påskliljorna fanns ute på Djurgården, och källan i skogen är tagen genom gallret runt Orangeriet i Rosendals Slott, eftersom det är privat område.

Inga kommentarer: