fredag, maj 12, 2006

Meow

Nu är jag officiellt arbetslös (på samma sätt som jag officiellt är anställd på mitt gamla jobb, vilket innebär att jag jobbar en vecka i augusti... hm...) så jag kommer förhoppningsvist ha tid att vara mer social nu. Den nya friheten ska jag fira med att hälsa på Jodes i Örebro hela helgen och ha roligt *ser fram emot*.

Annars har jag fortfarande B-uppsatsen kvar som ska in på måndag, men jag har mailat min handledare och sagt att det inte blir av, för jag hinner inte/kan inte skriva klart, så den kommer att lämnas in... någongång. Det känns OK trots allt. Jag trodde jag skulle ta det hårt, jag brukar alltid hinna med. Hade jag stannat hemma hade jag kanske hunnit klart i helgen. Antagligen. Men jag åker hellre bort från mitt liv ett par dagar och låter den ångestframmkallande verkligheten ligga och jäsa under min säng bland allt damm jag skulle dammsugit bort i veckan men glömde bort och kom att tänka på nu när jag nämnde det...

Jag har en del att skriva om. Valborg i Uppsala till exempel. Eller hur jag och min kompis förhoppningsvist rätt ut det som fått mig att må dåligt så länge. Eller hur underligt det känns när man plötsligt inser att man förlorat något, utan att man fick chansen att faktiskt visa att man ville kämpa för det. Men det får bli en annan gång. Jag ska slänga det sista av packningen i väskan och kolla klart på ett avsnitt av Full Metal Panic! och fixa håret istället, så får jag prata av mig vid nästa tillfälle.

På tal om håret så är det nu klippt och färgat. Jag är väldigt nöjd med det, även om hälften är borta. Det känns underligt när jag tvättar det, men det går bra mycket snabbare. Jag har fått en hel massa positiva kommentarer om det också, även om vissa önskar att jag inte klippt bort så mycket ;) De bästa komplimangerna är signerade Milad och ett par bekanta.

[Lillebror (Milad)]: This is not good. You're just getting cuter and cuter. You'll have wierdoes after you now.

Han är så rar, lillebror. På sitt eget sätt :P
Den andra måste man nog känna mig för att förstå varför jag tar det som en komplimang.

[Henric]: Du har klippt dig... Det var snyggt, det passar dig. Men det ser... visst ser det lite vilt ut?
[Joav]: Det gör det.
[Henric]: Ja! Du ser ut som en vildkatt!

Why thank you, kind sirs ;)
Meeeow.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Unemployed = more time but no money.
Employed = more money but no time

And where I am now... I don't have enough money or enough time.

I think the best thing is to get a job which would keep my weekends free as I never seem to find time to catch up with my old friends.

Can you get Jaded to send me a pic? I want to see too. Although I really expect nothing to come of this.

Anonym sa...

Det är dags för uppdatering snart igen tycker jag ;) *hint hint*

Köpte biljetter till er odågor till den 15e. Varför stannar du inte längre än till 17e förresten? Kori ska ju stanna till 18e iaf. jag som planerade att dra med er på teaterfest och allt.
Längtar iaf tills ni kommer, det blir superkul.
Hade så länge.

Autumn sa...

SLAW: Nope, no pic =)

Really... for someone who claims to have no time it slightly freaks me out that you still have time to translate my texts, knowing that Babelfish is no help...

Autumn sa...

Shagha: O jag ser sååå fram emot det!! Och du är säkert så snygg att det är orättvist!

Jag trodde vi skulle se föreställningen den 16:e?

Hm.. jo jag vet att hon tänkt stanna till den 18:e =) Men jag måste vara tillbaka på jobbet den 19:e, och då vill jag ha haft ett dygn däremellan för att återställa sovvanor och liknande. Så får ni lite tid att prata om sånt ni vill prata om när jag inte är med också! ;)

Anonym sa...

OK, what I meant is I work Monday all day. Come home after 6. :S
Tuesday<->Friday I have my courses
Saturday I have work again starting 8am, so I can't go out Friday night without really feeling like I've missed a lot of sleep.
Then Sunday I'm up at the primary school working on fixing up their computers.
Then repeat.
## I used to work Wednesdays and Fridays too, but when my polytech courses changed to Friday (from a Thursday) they decided that they didn't want me working Wednesday either so they hire someone else.

Plus I get paid the same amound as the new people even though I've been there over 3 years and I've had to train them up.
Feel sorry for our store managers who have no power over anything like this. Also 4 people have quit in the last week.