torsdag, november 15, 2007

Birthday flowers

Min mamma fyller år idag - 50. Hon ser ut att vara flera år yngre, jag hoppas att det är ärftligt. Det skulle sitta fint när jag är 50 att se ett par år yngre ut. Bättre än när jag var 15 i alla fall! När hon berättade på jobbet i somras att hon skulle fylla stort snart så var det på fullt allvar en kollega som trodde hon skulle fylla 40. Det är lite att ta i möjligtvis, men inte mycket. Faktiskt inte.

Vi firade inte så mycket, det var tårta och fik med familjen. Mamma fick kort (till och med från arbetskamraterna på jobbet hon ska börja på i januari, tänk om man var så populär...) och tårta och jag bakade citronpajer (till när släkten kommer imorgon) och så fick hon presenter, bl.a. en fin kräm och en weekendresa för henne och pappa (som pappa betalar, jag står bara för planering och bokning - haha!).

Mamma... vi är så lika och ändå så olika, det är så jag blir galen ibland, verkligen. Men jag ser dig sitta där i soffan när vi äter tårta och du är bara så varm och underbar och vacker, och det är sjukt hur mycket jag älskar dig, det gör jag verkligen. Innerligt.

Inga kommentarer: