lördag, maj 17, 2008

Hamster

Det är otroligt vad jag har hamstrat undan saker i mitt rum. För drygt en vecka sedan var det sex år sen familjen flyttade hit till radhuset, och jag som är otroligt dålig på att slänga saker annat än på impuls, hade rensat och rensat och ändå tagit med mig för mycket. Det mesta av det, prylar möbler papper kläder, har försvunnit med tiden. Endast böcker består. Men idag har jag gjort en liten inventering av saker jag haft undangömda. Mest "inför flytt"-saker. De mängder skåla, koppar, ramar, ätpinnar(?), vaser, lampor, handdukar etc. som finns i min 11kvm håla, skulle kunna räcka för at göra en liten tvåa fullt bebolig. Jag behöver knappt fler möbler utom ett bord och en fotölj eller nått i den stilen. Det känns lite bisarrt.
Appropå helt andra saker och ingenting alls så är jag mitt uppe i att läsa Philip Pullmans fantastiska The Golden Compass och har den senaste veckan återupptäckt och återväckt min kärlek för Red Hot Chili Peppers.

Inga kommentarer: