tisdag, december 15, 2009

Snöfall

Det har snöat hela natten. Sist jag såg så mycket snö var när jag hälsade på i Umeå. Det ska bli intressant att ta sig till skolan idag, jag tror att jag ställer in promenaden med tanke på att jag inte köpt vinterkängor än. Annars ser jag egentligen fram emot lektion, den här genus-kursen i maskuliniteter har i princip varit det enda jag läst den här terminen som jag verkligen gillat. Allt annat har varit av det nyttiga, obligatoriska och för min del plågsamma slaget.

Från det ena till det andra. Var duktig och fick i väg papper till Försäkringskassan om bostadsbidraget för nån månad sen och fick besked igår. I vad som endast kan beskrivas ett samband utifrån lagen om alltings jävlighet, fick jag det svaret i samband med att hyresvärden skickat brev om höjning av hyran med 1,5%. Nu måste jag alltså skicka om alla blanketter till Försäkringskassan, som i sig nästan alltid är en procedur i irritation. Fantastiskt.

Nu ska jag bara få iväg inlämningsuppgiften, äta frukost, torka håret och ta mig till lektion. Jag önskar att jag sovit lite...

Inga kommentarer: