fredag, juni 22, 2012

Tehörnan

Tehörnan i Uppsala öppnade sin andra butik i veckan.

För oss mer långtida och registrerade kunder, skickades det ut inbjudningar till en kundkväll med te/kaffe/chokladprovningar samt 20% rabatt på hela sortimentet. Då jag är nyfiken av mig och höll på att få slut på Cheesecake-te svängde jag förbi med en kompis i en timma och handlade lite.

Det är en väldigt mysig butik. Stora fönster gör att det släpps in mycket mer ljus än i huvudbutiken (iaf under sommarhalvåret), och det är såklart nymålat och uppfixat, men utan att tappa känslan som är typisk för tehörnan, med sina rödbrunbetsade hyllor och långa kassabord. Dock väldigt underligt att de inte gjort plats för några teburkar alls, och lämnat dessa i andra butiken.
Istéet smakade för mycket persika för min del (det var smaksatt persika-citron, men jag hade föredragit lite mer citrus), sommarsage-téet var fruktigt men milt och kaffet minns jag tyvärr inte, men det kanske är ett betyg i sig, vad vet jag. Chokladpralinerna var av blandade resultat, jag tyckte nog mest om chokladöverdragen kolatryffel. Annars var päronkolorna intressanta.
Jag köpte 200g te, och kom därifrån med en tung goodie bag värd säker fem gånger mer än jag handlade för, så jag sammanfattar det hela med en mycket lyckad förhandsvisning och eftermiddag.

Inga kommentarer: