onsdag, augusti 22, 2012

BSG

Igår såg jag och C klart Battlestar Galactica.
Han har sett den tidigare och jag har velat se den jättelänge. Så vi plöjde igenom alla fyra säsonger, och jag tror inte jag engagerat mig så mycket i en tv-serie på väldigt, väldigt länge. Det känns lite tomt att det inte finns mer att se, och jag kommer ta min tid att smälta det hela (även om jag redan bestämt att vi ska börja se på Firefly nästa vecka...).
Egentligen är BSG en sådan där serie som förtjänar minst ett långt utförligt inlägg om vad som gör den så fruktansvärt bra, men det får bli en annan gång och kanske någon annanstans.

2 kommentarer:

Maria sa...

Åh, BSG. En av mina favoritserier, trots att den dyker mot slutet. Jag håller på att se om den nu, är en bit in i andra säsongen.

Autumn sa...

Ja, jag håller med om att fjärde säsongen är klart svagare även om den fortfarande är bra.

Läste att du börjat med The Wire, vilket är bland det bästa jag någonsin sett i tv-väg. Den hade också en något svagare sista säsong, men borde helt klart ses och ses om.