måndag, juni 02, 2008

Helgknytt

Jag skrev klart hemtentan i torsdags, och sen var jag på stan med Korilove och shoppade och åt glass i solen. Fredagen var det bio med Veronique. Vi såg Margot at the wedding, som var fantastiskt bra, på ett grått, trasigt och dysfunktionellt sätt. Fika efteråt, Maria gjorde oss sällskap.
Därefter hem till Maria, Johan dök också upp och vi åt tacos och pratade hela kvällen tills jag somnade på soffan vid två tiden, slut i huvudet och kroppen.
Tillbringade hela helgen hos Maria, liten grillfest på lördagskvällen, men annars var det vår traditionella "Tea and Murder"-helg som gällde. Massa te, lite mindre onyttigheter än standard (mycket bra) och en bodycount på 19 lik i Midsomer Murders.
Johan har dessutom tydligen dragit slutsatsen att hur jag än ser ut, så har jag lämnat homo sapiens bakom mig. På fredag kväll säger han "Du ser ut som en fé." Lördag kväll säger han "Du ser ut som ett litet troll".
Om jag hade lust och ork skulle jag ta en massa bilder på mig själv, och göra en bildserie. "Nahal - knytt som oknytt", eller nått i den stilen.
Det var en härlig och mysig helg. Precis sådär lagomt slapp som jag behövde efter en veckas jobb och studiestress. Jag har träffat folk jag tycker om. Pratat i telefon eller messat med folk jag tycker mycket om och gjort sånt som jag tycker om. Dessutom var vädret underbart.

Idag jobbade jag min första dag ensam i tehandeln. Jag fick oväntade besök av först fina Sara från Edenborgs, och sen kom Kori och Elin förbi nästan samtidigt under min lunch och det var jätteroligt. Kändes som om jag fick lite tursamt moraliskt stöd under min första dag i den tänkta ensamheten.
Förrutom en rush mot eftermiddagen gick faktiskt allt oväntat bra. Det gick bra då också, men jag vart väldigt nervös inför att behöva ta så många saker som jag var lite osäker på. Men jag ringde knappt chefen, förrän jag behövde stänga för dagen och räkna kassan, då jag gjorde fel vad som kändes som ca 100ggr.
Allt löste sig dock, fast jag har en gnagande misstanke om att jag glömt släcka lampan, och jag glömde matlådan någonstans...
Imorgon ska jag vara på jobbet redan en timma före det att vi öppnar, så jag kan ta emot en leverans av te och kaffe. Jag hoppas lite på att det är leverans från Johan & Nyström, budkillarna därifrån är söta :D

2 kommentarer:

Cherie sa...

Jag vill, vill, -vill- se den bildserien :D
Jag kan till och med fota åt dig, massor massor :D

Muchly love to a muchly beauty. <3

Autumn sa...

Vi kanske kan klä ut oss någon gång, jag och du, och ta bilder tillsammans :D

I miss you <3