måndag, augusti 18, 2008

First Bird's Left the Nest

Idag har jag och syrran haft en jätteslapp filmdag med mängder av tecknat. Vi har ätit pizza, käkat ostbågar, druckit te och snackat skit. Vi har dansat runt till hög musik och provat mängder med kläder. Avslutades med högläsning av Howl, nu bara sista kapitlet kvar! En jättefin dag när man är två systrar med huset för sig själva, och dessutom ett bra sommarslut för syrran, hon börjar högstadiet imorgon.

Jag har haft jättekul. Men det känns ändå skumt att det bara är vi. Antagligen för att de andra tre är i Skellefteå, och att bara två kommer hem. Bror börjar Luleå Tekniska nu i höst, och studerar vid deras Campus i Skellefteå. Så föräldrarna är där och hjälper grabben flytta in i sitt korridorsrum. Det känns overkligt. Är vi så gamla redan? Kanske borde jag känna mer stress, jag hade väl egentligen hoppats på att jag som äldst skulle ha flyttat ut först. Men det stör mig inte. Jag tog det bra. Med tanke på att jag jobbat konstant har jag knappt sett skymten av min bror (eller resten av familjen för den delen) senaste månaden, och medan mina föräldrar slitit med allt runt hans flytt så har jag knappt närvarat i hushållet. Det är det enda som känns lite bittert. Det finns inget jag inte skulle unna honom, fastän vi smågnabbas jämt. Men han vet och jag vet att allt är bra mellan oss, även om jag inte varit med så mycket på senare tid, på senare år kanske. Vi har vitt skilda liv, men han var ändå min första vän och lekkamrat.
Igår kväll innan han gick och la sig spelade vi ett par omgångar backgammon jag och han, och snackade lite. Jag gav honom lite råd och visdomsord som han antagligen inte behövde, sa att telefonlinjen samt msn finns behändigt nära och att jag önskar honom all lycka och framgång. Sen kramade jag honom och sa att jag älskade honom och inte skulle vilja ha en annan bror om jag så fick välja.


Så, Milad min bror, jag hoppas att du kommer trivas. Jag hoppas... på allt det bästa man kan önska någon här i livet. Och skulle du behöva mig så finns jag här, inte alltför långt borta trots allt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Okej jag kanske är överdrivet blödig men jag började gråta nu. På jobbet. Och så saknar jag dig sjukt mycket, känns inte bra att vi inte har träffats ordentligt på ett tag. Men så fort det blir en ny vecka så är saken gjord och snart ska vi ha övernattning i min nya lägenhet. Och resa bort såklart.
I love you.

Autumn sa...

Finaste, inte är du blödig!
Du har bara fullt upp! Du flyttar ju fan om två dagar, klart man är känslomässigt ute och flyger när ens liv ligger i påsar =)
I love you too.