torsdag, augusti 21, 2008

Retur

Förra veckan hade jag min första lediga vardag sedan vecka 29. Det kändes rätt jobbigt i sin helhet att bara ha haft ledigt på söndagar, men jag bestämde mig för att utnyttja min lediga onsdag till annat än att sova.
Så jag tränade och shoppa lite med Veronica, sedan mötte vi upp med Balsam och Lisa för lunch, sen shoppade jag med Kori, tog ett glas vin med Jo, mötte nyförlovade Stina (grattis igen! XD ) samt fästman och vän för en drink på Vampire Lounge och avslutade dagen med att hinna hem med samma pendel som Jo. Mötte dessutom en man som knappt kunde stå rakt för att han var så full, och undvikandet av honom utvecklades till något av ett socialt experiment - mer om det annan gång.

I sin helhet hektiskt, men ändå jätteroligt!
Planen hade varit att se om jag kunde hitta lite kläder på rean, men förrutom ett par bekväma och vida byxor på Indiska blev det istället massa köp av nyinkomna kläder på H&M. Det var hur som helst lyckat, om än dyrare än jag hoppats.

Problemet uppstod när jag igår fick lönespec för de tre dagar jag jobbade för bokhandeln förra veckan. Jag hade räknat med att få pengarna nu till den 25:e. Men det har blivit fel, och nu får jag delar av lönen i september. Vilket innebär att de pengar jag har kvar på kontot inklusive pengarna som sätts in, antagligen inte kommer räcka till nästa veckas räkningar samt ett SL-kort för ca 2000. Och lönen från tehandeln kommer inte in förrän den 5:e.

Den tråkiga lösningen: Idag efter jobbet ska jag till H&M och återlämna kläder för 800kr. Riktigt fina plagg som jag verkligen tyckte om. Och som jag, ärligt talat, såg jävligt bra ut i.
Fan.

Inga kommentarer: