söndag, april 16, 2006

A while there I felt like following Dream when in one of his black moods. I'd close of my realm and move the heart of my dreaming to the top of a mountain, making it constantly unpleasant to visitors with it's dark turmoiled skies and never-ending rains.

Jag har tänkt uppdatera. Det har jag faktiskt. Jag har tänkt på en hel massa saker. Vilket jag oftast gör. Även om jag tenderar att säga saker innan jag tänkt klart många gånger :P

Hur som helst, det har hänt en hel del. På skolfronten, arbetsplatsen... Det har blivit en del film hemma och på bio (jag tänker kommentera allihop här i ett senare inlägg) och det har blivit en del roliga och mindre roliga saker att tänka på. Det har varit en berg- och dalbane - vecka. Jag har haft jättekul med en del kompisar och haft det struligt med andra. Det är visserligen bara en incident som förmörkar himlen men den har dragit ner humöret rejält och jag har bara stängt av ett tag. Det har varit en social vecka trots att jag känt ett ovanligt stort isoleringsbehov.
Ändå känns allt bättre nu. En del frågor har besvarats och själv orkar jag inte gå runt och vara förbannad. Det är tröttsamt och inte min stil. Besvikelse är dock en obehaglig känsla som inte går över så lätt, men allt kan bearbetas. Snart är jag nog på rätt spår igen, och just nu mår jag oväntat bra. Jag ska försöka uppdatera mer i veckan och faktiskt skriva om sådant jag vill ha sagt, och inte bara informera världen om att jag känner mig osocial och antagligen inte kommer svara i telefon när folk ringer den närmaste tiden (men det är ändå standard...)

Justja... I förrgår runt midnatt gick en timme av mitt liv åt att konversera om allt och inget över telefon. Det var nog fruktansvärt krävande för min telefon-hatar vän att behöva stå ut med min brusande telefon under så lång tid, men han stod ut och fick mig att skratta och fnissa och ha så trevligt att jag sedan dess inte alls mått dåligt. Saker var helt enkelt inte lika jobbiga längre.
Tänka sig, du är nog inte hälften så ond som du utger dig för att vara ;P

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Tänka sig, du är nog inte hälften så ond som du utger dig för att vara ;P"

Äeh. Jag är snäll som en... en... rysk jättesköldpadda :)

Din telefon är OND. Döda den, snälla :)

Autumn sa...

Jag gillar min telefon precis som den är, och den gillar dig precis som du är :)