fredag, januari 11, 2008

2008, a bit too late.

Jag har varit krasslig i ett par dagar och nu har jag häftig hjärtklappning. Jag har ätit dåligt, men ätit gott ute och jag har sovit dåligt eller inte alls. Jag har varit uppe hela natten och jobbat och nu känns andningen krystad. Jag har inte sovit på snart 30 timmar.

Jag har inte bloggat på två veckor men jag har varit hemma i fem dagar och nu ska jag sätta igång med det igen. Jag har haft jätteroligt i Lingbo samtidigt som jag önskat mig bort för att det var så intensivt. Jag har en del bilder jag vill gå igenom och lägga upp, men vi får se hur jag känner för det senare.

Sedan jag kom hem har jag varit med vänner och haft roligt ute eller varit med familjen och haft det mysigt hemma. Mamma och syrran hade dessutom med sig massor med fina saker åt mig från sin resa, mycket mer än jag förtjänar. På tal om lillasyster så var hon och jag och såg Enchanted på bio igår. Den var söt, underhållande, löjlig men klart sevärd. Jag gillade den. filmen lyckades faktiskt kombinera de klassiska Disneyfilmernas mest stereotypa drag med en komisk handling i New York - miljö utan att det blev förödande. Skämten på gamla Disneyklassikers bekostnad träffade verkligen och scenen där Giselle lyckas kalla hem New York- djuren för att hjälpa till att städa är inte bara rolig utan lyckas även vara äcklande, då råttor, duvor och kackerlackor knappast var den fauna hon varit van vid tidigare.

Jag har skrivit recensioner, men för få för att jag ska vara nöjd, och jag har dessutom inte pluggat. Min uppsats kunde lika gärna ha gått i ide. Idag har jag rännt runt på stan för att få allt jag vill få gjort klart och jag har skrivit ett långt brev för hand, vilket kändes mysigt trots innehållet.
Jag har flera lager kläder på mig men fryser. Jag hoppas att jag mår bättre imorgon för det är tjejkäll och jag vill ut och försöka ha roligt.
Jag har mindre pengar på kontot än jag trodde coh fler böcker hemma att läsa än jag hoppats på. Vetsaga har frågat om jag är intresserad av att skriva en artikel för de och det är jag. Jag har fått mitt första brev från Onkologiskt Centrum vilket skrämmer livet ur mig. Allt jag kan tänka är at det är för tidigt för sådana brev, jag fyllde just 22 ffs!

Så jag är fruktansvärt trött, något febrig med ett hårt bultande hjärta och jag fryser. Jag är sjuk och även pank och extremt resesugen bara för att det är så opassande just nu. Jag måste jobba mer och studera mer, men jag har tagit studieuppehåll i vår eftersom jag inte vet vad jag vill göra, jag känner mig lite vilsen.

Jag hade inga nyårslöften i år, som så många andra år. De löften jag brukar bryta är oftast mina egna. Låt oss säga att jag ska försöka leva dag för dag och se vart jag hamnar.

Tills vidare, ett försenat "skål och välkomna till 2008". Jag önskar er alla ett år lyckligare än tidigare år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett så jävla fint blogginlägg. Så ärligt och rakt skrivet. Drömde om dig häromnatten dessutom, du fick agera trösterska och kramerska. Och vi att du är skitbra på båda två.

Autumn sa...

Thanks babe =)
I can't say nothing about the dream state, but it's good to hear that i can handle business :D

I'm here if you need me.