fredag, januari 18, 2008

Kärlek utan gräns

Jag och min lillasyster har sedan i helgen gett oss ut på det mycket bekväma äventyret att hålla Disneymaraton. Ungefär varannan dag ser vi en eller två av våra gamla Disneyfilmer och jag njuter och myser i högsta grad. Vi började i lördags, men sen var jag borta fram till måndag eftermiddag, så hittills är vi bara uppe i fyra filmer: Hercules, Den lilla sjöjungfrun, Mästerdetektiven Basil Mus samt kvällens Robin Hood.

Jag tycker det är helt underbart. Jag kryper upp i soffan med en filt om mig och det känns som om jag är 7 år igen och små saker gör mig lyckliga. Jag kan alla sånger och de flesta repliker men det gör mig inget. Ibland önskar jag att jag även hade filmerna på originalspråk, för de flesta vi har är VHS från när jag och lillebror var små och de är dubbade. Sen måste jag tillägga att dessa dubbade Disneyfilmer inte är fy skam heller. De är riktigt riktigt bra, ibland till den grad att jag föredragit den dubbade röstens karaktär framför originalets när jag väl fått jämföra.

Så kvällen i ära delar jag med mig av den raraste scenen i Robin Hood, på svenska förstås, för det var ju så jag såg den. Nu återstår bara frågan som gnager i mig: Vart har min Aladdin VHS tagit vägen?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, när Robin Hood tittar på Marion omkring 01:09-01:10 in i filmen är han så sjukt lik Tobias. Lite läskigt.
Saknar dig.
Hoppas att du mår bättre nu!

Autumn sa...

Men Balsam, du får inte ta Robin Hood ifrån mig, jag kan inte gå runt och tänka att i filmens mest romantiska scen så ser han ut som min kompis pojkvän!! >_<
Tur att jag inte håller med :P

Lite bättre, dricker te och honung och tar det lugnt.
Dig med! Vi ses kanske måndag?

Anonym sa...

Robin-Hood helgs maraton.. vilka minnen. Du kommer väl ihåg mega-kaffekicken. Tror de är det som kallas koffeinchock ;)
Saknar..!!

Autumn sa...

Jodes my dear, det där var inte en koffeinchock utan bara rent och skärt illamående! Du ska aldrig få blanda nescafé åt mig igen så länge jag lever :P
Miss you too!!