onsdag, december 17, 2008

Inför jul

Jag jobbar mycket och ser mest fram emot julledigheten just nu. Det är sådär på jobbet. Jag försöker att hålla distans till situationen och inte konstant känna mig bevakad och anklagad för att själa, för det är ungefär så smidig min nya chef är med sina nya regler. Tack och lov, så erkänner jag att om det är något jag är bra på så är det att bibehålla ett stenansikte.
Det känns bra att i alla fall få jobba med Veronica ibland. Vi stöttar varandra i den usla situationen.

Annars har veckan som gått varit bra utanför jobbet. Förra veckan var Ted i stan, och det var jätteroligt att ha honom här. Vi snacka massa strunt och gick på stan. Så såg vi The Big Lebowski, vilket sannerligen var på tiden för min del. Helt fantastisk. Humorn är underbar och karaktärerna är just sådär sjukt överdrivna och galna att det funkar. Jag älskar Coen-brödernas manus.
Så lunchade vi med Jossan som var toksnygg i sitt nya korta hår, även om jag var något chockad över att hon klippt av det.
Tuva tittade in på jobbet förra veckan och sa bara att hon haft en trist dag på jobbet och undrade om jag ville fika. Eftersom jag också haft en trist dag på jobbet tyckte jag det lät helt fantastiskt, och jag vart jätteglad över hennes initiativ.
Sen var Sara inne och sa hejdå innan hon drog iväg till london och Tobias hade vägarna förbi och sa hej, och min chef drev typ iväg mina vänner, bah.

I lördags var jag på julbord hos Joanne efter jobbet. Hon hade gjort så fint, och hon och Johan var jättebra värdar. Själv kände jag mig lite som Bridget Jones först, när man upptäcker att man är singel på vad som blivit en parmiddag. Men alla var fruktansvärt varma och glada människor och jag kände mig väldigt välkommen i ett gäng som kände varandra sedan tidigare. Vi sjöng och åt och jag blev hemskjutsad av de vänliga vännerna senare under natten, mätt till bristningsgränen av alla godsaker Joanne hade dukat fram.

Så har jag lyckats luncha med Maria i måndags, årets sista thaimat på Bojan för min del!
Och så julhandlade jag med Kori igår. Jättemysigt, och jag hittade både julklappar och saker till mig själv. Enda missen var att kortmaskinen på SF-bok krånglade, så jag upptäckte när jag loggade in på nätbanken att de dragit samma summa två gånger från mitt kort. Får gå in imorgon och fråga hur vi ska lösa det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gambit! =)

Autumn sa...

Jag vet! :D
De ska ge ut en film som heter Gambit, men inte med the Gambit.
Dock stod det tidigare på IMDb att Colin Firt antagligen skulle vara med, men dte tycks inte längre vara fallet... hmmm...