söndag, februari 22, 2009

Söndagar

Igår kväll var jag och spelade biljard med vänner. Vi försöker göra det till en tradition, men det blir alltför sällan. Jag tycker det är kul, men jag är fruktansvärt dålig på det. Jag tror vi alla var rätt trötta också, men det var en fin kväll överlag.
Jag åkte hem med en hel del förseningar hit och dit, och gick och la mig dryga timman efter att jag klev in genom dörren. Sen sov jag i 12 timmar.
Idag har jag därför inte gjort något. Det är knappt fyra timmar sedan jag klev upp ur sängen, helt otroligt...
Jag funderade på att göra som söndagarna i höstas när jag jobbade sådär 4-6 dagar i veckan och var helt slut lagom till söndagen, och därför sov 10-14 timmar i sträck och sen bara tillbringade dagen med att läsa ut en bok. Jag har en hel del böcker som bara ligger och väntar, men jag känner inte för det.
Så jag har druckit te, lyssnat på musik och slötittat på tv-serieavsnitt. Non-productiveness, thy name is sundays with Nahal.

Förra söndagen låg jag nerbäddad i Marias soffa i princip hela dagen. Vi klev upp för att fixa mat eller en ny kanna te, annars låg vi där skavfötters och såg på Midsomer Murders och den fem timmars långa BBC-versionen av Pride and Prejudice. Det var hur fint som helst. Vi möttes upp på stan fredag eftermiddag, hjälpte Lisa att hitta en klänning och sen åkte vi och handlade mat. Därefter gjorde Marias syster oss sällskap och vi hade hemmakväll med Jane Austen-filmatiseringar och åt god mat (fisksoppa till min mors förvåning då jag varken är förtjust i soppa eller fisk i vanliga fall), och pratade om att saffran var slut i världen och hur roligt det var att House spelar Mr. Palmer i Sense & Sensibility.

Lördagen var solig och vacker så vi promenerade och passade på att njuta av vädret. Hemma hos Maria var det till att baka och laga mat och ha mer Tea & Murder. Vi tonade hennes hår, och det vart riktigt fint men inte alls så rött som vi hade hoppats. Till middagen fick vi sällskap av Johan och resten av innebandygänget, så det blev lite mer socialt än vad vi först planerat vilket säkert var bra för oss =) Det var väldigt trevligt iaf.
Söndagen vart som sagt mysig men slö, och jag bestämde mig för att stanna ännu en kväll, och sen åkte jag hem samtidigt som Maria åkte in till jobbet på måndag morgon. Det var en jättefin helg som vi planerat in länge, och jag är så glad att vi hann med och att det blev av innan jag flyttar, speciellt som jag hade känt mig sjuk och yr stora delar av veckan.

Nu ska jag försöka få något gjort. Vad som helst skulle faktiskt duga.

Inga kommentarer: