måndag, februari 23, 2009

SYTYCD

Jag har äntligen tagit mig för att börja se So You Think You Can Dance, från början. Jag älskar att se de olika danserna och koreografin och hur personerna växer under programmets gång. Jag tror att serien är uppe i fyra eller fem säsonger nu, och själv har jag mest bara sett en del ur andra och tredje sen tidigare.

Nu har jag alltså börjat från början, och det är jättekul att se, samtidigt som det är fruktansvärt. Folk gör så vansinnigt pinsamma saker. Uppträder fastän de har varken takt- eller rytmkänsla, ljuger om skador för att sen dansa loss helvilt, sjunger och bjuder ut sig själva i ett desperat uppmärksamhetssökande som gör att jag med jämna mellanrum måste pausa avsnittet, för att jag skäms så mycket i deras ställe att jag inte står ut. Jag står inte ut för att de är så pinsamma! Det ska bli skönt när bara de sista 16 dansarna i gruppen är kvar och man kommer upp i en nivå som inte får mig att vilja vrida mig av skam.

2 kommentarer:

Cherie sa...

Kärlek. <3

Den är uppe i 4 säsonger och sista säsongen är överlägset bäst. I <3 Katie and Joshua. ^^

Har du fått se 'Sex' än? XD

Autumn sa...

Jag har nu börjat se andra säsngen =)
Jag minns att jag tyckte jättebra om Benji och Donyelle när jag såg de i förr, ska bli kul att se alla andra nu och jämföra.

Det var precis vad en annan kompis frågade! :P
Han dök upp i uttagningarna till säsong två. Jag vet verkligen inte vad jag ska säga...