torsdag, juli 24, 2008

Just a freak... like me!

Har jag nämnt att jag ska se Batman ikväll? Kvällen innan premiären för The Dark Knight, och biljetter till att se Batman finns redan ute för torsdagen, så underligt. Men, om jag inte nämnt tidigare att jag ska se Batman just ikväll, och bara åtta timmar åtta timmar åtta timmar, så gör jag ju det såklart nu: jag ska se Batman ikväll.

Jag har inte alls höga förväntningar. Inte alls skyhöga, nästan överdrivet ihopfantasierade förväntningar på The Dark Knight, på Batman mina hjältars hjälte (ja, jag vet Robin Hood står ju högt på listan han med såklart) och inte minst, jag menar inte alls... på Jokern, på Heath Ledgers senaste och tveklöst helt fantastiska skådespel (jag kan fortfarande inte ta in att han är borta, det fanns så mycket kvar jag ville se med honom. Jag känner mig själv, jag lär gråta över honom i biosalongen.)

Men nu sitter jag, uppspelt och med bara tre och en halv timmas sömn i kroppen (för hur ska man kunna lägga sig när man inte bara läser underbara Fables utan dessutom vet att man inom mindre än ett dygn ska se Batman?) på jobbet och lunchar i väntan på att timmarna ska rinna iväg likt sandkorn mellan fingrarna, och att Joanne ska möta upp med mig och vi ska åka till Medis. För att äta, prata och ta igen lite, och sen möta upp med Balsam och hennes Tobias och har jag nämnt att vi ska se Batman?

Inga kommentarer: