lördag, juli 19, 2008

Limbo?

Jag är hemma: glad, slut, en emotionellt urvriden trasa.
Lingbo sommar 08 var roligt, med den värme man får av vänner man ser alltför sällan, och med engagemang som bara kan komma av att en så kärleksfull människa som Emilia lägger ut tid och kreativitet till att hitta på lekar och lagtävlingar åt ett gäng människor som hyrt in sig i en stuga ute i någon håla. Det är nästan som ett parallellt universum, eller ett sorts Limbo mellan den verklighet man känner till och något helt främmande. Det var hursomhelst många gånger mysigt och kul. Lite för utspårat stundom.
Jag var dessutom den enda av oss alla som ådrog sig så många myggbett att jag såg ut att vara drabbad av någon form av böldpest! Det var så sjukt, och kliade så mycket att jag praktiskt taget badade i Salubrin, som luktar aceton och ättiksprit blandat.
Det var för kallt för att bada tycker jag, men trots att jag inte var nere i sjön har jag dragit på mig en förkyldning. Jag är glad att ingen av lekarna var vattenlekar, utan att vi höll oss på gräsmattan eller innomhus. Jag var med i det rosa laget! Så jag är nu stolt Rosa Panter, och då jag åkte hem tidigare än resten av gänget har jag skickat dem uppmuntrande och motiverande sms, där jag är klädd i rosa och mycket fult nynnar temat till Pink Panther. Ni är verkligen helt fantastiska, era jävlar ;)

Det var veckans goda. Det onda… det onda är sår som inte läker. Och jag orkar inte gråta mer över det.

Inga kommentarer: