fredag, juli 25, 2008

Where's Roux?

Jag är helt slut. Utmattad. Jag har jobbat åtta timmar om dagen varje dag den här veckan, och i morse vaknade jag förkyld om än utvilad, efter en vecka av att ha sovit för lite och lyft för mycket. I måndags fick vi en leverans på över 250kg kaffe och te, och jag har tillbringat stora delar av min kundfria tid i butiken med att flytta saker hit och dit. Sen skulle gått snabbare om mina axlar inte skrek av smärta redan efter dag två.

Under veckans gång har vänner och familj hälsat på, vilket varit jätteroligt! Besök är härligt. Mamma påpekade imorse, innan jag rusade iväg, att hon tyckte det var så fint att se mig på jobbet. Att hon av någon anledning kom att tänka på Juliette Binoche i filmatiseringen av Chocolat, när jag går omkring och rör i teer, paketerar och tar fram vad jag tror folk skulle gilla. Det är en jättemysig jämförelse, och Binoche är så söt, klart man blir smickrad. Finns bara en fråga från min sida: När är det tänkt att Roux ska stiga in genom dörren så jag får hitta hans favoritte? När!?
Johnny Depp, jag väntar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha faktiskt inte tänkt på det men ja. Det stämmer ju lite. Får skaffa en sån där snurrande tallrik. Håll ögonen öppna för Roux och ring direkt! :)

Autumn sa...

Jag ringer! .. nästan omedelbart =P
Måste ju få lite tid med honom själv, skulle ha nu få för sig att dyka upp!