onsdag, mars 03, 2010

Ambulerande [utan varuförsäljning]

Tillbaka i Sverige, här är det växlande minusgrader och töande. Jag hoppas på vår snart. Inte för att jag är så förtjust i årstiden med tanke på allt regn det innebär när man bor i Sverige, men tanken på vår är alltid fin. Förväntningarna.

Snart tillbaka till Uppsala, studier, sushi med grannar, filmsöndagar, jobb och den efterlängtade ensamhet som bara mitt rum kan ge. En gång tvekade jag över hur 19kvm skulle kunna bli ett hem jag skulle trivas i. Men det är hem och lycka idag, det är värme. Onödig var den oro jag kände inför så många grannar. Fina fina människor, jag trodde inte det skulle vara så lätt att sakna er.

Sedan ut och resa igen. Aldrig mer ska jag låsa mig själv vid en plats bara för att jag tror att jag måste befinna mig där. Framåt framåt framåt, alltid i rörelse alltid drömmande alltid levande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Welcome home, sis. Always glad to have ya. ;)

//T

Daniel sa...

Det här gjorde mig glad (gladare), av någon anledning. Du är så positiv att det smittar!

Autumn sa...

T: Thank you, dear. It's good to be back! =)

Daniel: Det är så sällan någon säger det till mig, men det var trevligt att höra ^^