måndag, februari 25, 2008

"It's your lucky quarter."

Svängde förbi Jo igår, nu när hon var i Stockholm igen! Två helger i rad, woho! Klantigt nog insåg jag inte att vi skulle invadera pojkvännens tillsvidarelägenhet, utan åkte hem till hennes föräldrar. Där såg jag sms:et om att vi skulle mötas på vägen, och hann inte smita iväg i rätt riktning innan hennes föräldrar upptäckte min patetiska figur rymmandes från deras tomt medan de vinkade från fönstret. Jag vinkade tillbaka, log fåraktigt och la benen på ryggen.
Det vart mat och skvaller och kakor och herregud va filmen The Interpreter är lång. För lång. Men samtidigt bra egentligen. Får en att tänka efter. Det finns vissa saker som är för stora för att ta in. När en människa ställs som åtalad för "brott mot mänskligheten" till exempel. Det känns för stort för att kunna stå och bli anklagad för, utan att folk på något sätt måste trivialisera ämnet...

Annars är det lungt här hemma. Tog med syster ut idag för att handla små förnödenheter som hårsnoddar och bommulspads för sminkborttagning :P Så köpte vi glass och hon köpte kläder som alltid och snart ska jag hoppa på bussen och åka söder om stan för att träna med Josefine. Ska bli kul! Bortsett från att jag inte gått på ett aerobicspass på säg tre år, och misstänker en total kollaps...

För övrigt fick inte Juno så många Oscars som jag trott, men No Country for Old Men fick fyra och är så grymt bra att jag inte kan annat än nicka och instämma. Se den. Den är smart, välskriven, och väldigt oväntad på sina ställen. Jag tycker om hur man följer fler perspektiv utan att tappa fokus och hur välnyanserat skådespeleriet är. Javier Bardem är otrolig och ett totalt psykfall och bröderna Coen är fantastiska. Nu måste jag se Oh Brother, Where Art Thou? igen...

Inga kommentarer: