fredag, september 21, 2007

Call of the Wild (Apples)

Det har inte hänt så mycket utöver det vanliga under veckan som gått, men jag tycker ändå att jag ska dokumentera det, nu när jag bestämt mig för att skriva oftare:

  • Jag har varit på undersökning, och nu har jag en akupunktursession varje dag nästa vecka att se fram emot.

  • I måndags var Stina förbi på ett oplanerat besök. Det var jättefint att se henne, och vi tog en 2,5 timmas lång promenad där 1,5 timma gick ut på att jag villade bort mig mer och mer i relativt närliggande områden till mitt eget hem. Jag hade hur trevligt som helst. ^^

  • Tidigare i måndags brände jag blåsor på benet som blev till öppna sår, så nu ser det ut som om någon bränt mig djupt med sin cigarettfimp.

  • Min rara fiollärarinna sa att hon knappt kunde se sig mätt på min nya frisyr och att det, tillsammans med mitt smink, fick mig att se så söt ut. Som ett litet troll... (jag tog det som en komplimang).

  • Jag har pluggat lite mer, men inte haft något driv alls. Tentan är om knappt två veckor och först nu börjar kursen bli intressant.

  • Min estetiska ådra tycks ha förtvinat. Inte nog med att jag knappt skriver, det känns som om jag varken läser, sjunger eller hittar på annat heller. Men igår kväll bestämde jag mig för att öva lite magdans för första gången på månader, och idag lånade jag Fables: March of the Wooden Soldiers. Nu känns allt bättre igen.

  • Jag är fortfarande mycket, mycket nöjd med håret.

  • Jag har insett att jag avskyr den där fotbollsreklamen där de sjunger "Rule Brittania, Brittania rules the world". Var gång jag hör den får jag lust att ställa upp brädet från Risk och totalförinta det brittiska imperiet och den smyg-kolonialism den fortfarande står för.

  • Idag har jag varit i skolan, tagit en snabbfika, varit förbi jobbet, bloggat, dammat, läst, diskat, och tvättat kläder. Jag ska dessutom försöka sy hålen i jackfodret, och så ska jag skala och skiva 3 kilo äpplen. Jag känner mig som husligheten själv samtidigt som jag förverkligar den moderna, unga storstadskvinnan. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om mig själv i den bilden.

  • Det irriterar mig lite att jag måste föra över alla låtar till min iPod från början nu när vi formaterat datorn. Faktiskt.

  • Jag har redan saker undanlagda för att hämtas på SF-bok till nästa vecka, eftersom jag inte får lön förrän på måndag och studiebidrag på tisdag.

  • Imorgon ska jag på Sjätte Tunnan i medeltidskläder och pengar så det räcker till en taffel och en cider, för det är alla pengar jag har kvar.
  • Nu ska jag ner till köket, fixa mig en kopp te och beväpna mig med en vass kniv och en skärbräda. Äpplena kallar...

    2 kommentarer:

    Anonym sa...

    Mmm. Äpplen...

    Mmm. Nahal... (snart <3 )

    ^^

    Autumn sa...

    Haha!
    Du är hopplös :P