onsdag, september 05, 2007

Strong Side

Jag har haft ett par härliga dagar. I fredags åkte jag hem till Maria, där jag stannade i stort sett hela helgen. Vi konsumerade onyttigt (tacogratäng, ost och kex, likör, vin, chokladkaka med krispisgt chokladfudge överdrag som jag nu lärt mig baka!) och såg på engelska mordmysterier in på småtimmarna. Det var så fruktansvärt länge sen sist vi verkligen umgicks, bortsett från sporadisk thai-lunch på Campus, och det var jättefint. Jag har saknat henne.
På lördagen hälsade vi på i Flemmingsberg, där jag och Johan pratade superhjältar och Russell Peters, medan Jossan hjälpte mig med det evighetsprojekt som ska bli min gröna klänning. Deras papegoja Lisa skrämmer mig inte längre, tyvärr är hon inte rädd för mig heller, så jag har kvar rivmärken på axeln efter henne. Jag påmindes dessutom om hur nyfikna barn är, så deras söta gäst Bella ville fråga om allt möjligt.
Sedan sällskapa med Maria till hennes innebandyträning och prata med hennes vänner, tvätta håret i omklädningsrummens dusch (flera år sedan sist!) och tillbaka till mordfallen på TV.

Hem på söndag, scanna in 60 sidor och få panik tills det att jag lycka konvertera (heter det så??) allt till pdf-format. Skola på måndag.

Efter skolan åkte jag in till Gamla Stan, där jag köpte: te, presenter, Akira Club åt Milad och två album åt mig själv på SF-bok. Jag tänkte bara köpa en present, men jag bore ha gissat att jag inte skulle komma undan med värdigheten i behåll. Min Fables: Storybook Love och Stardust är iaf varmt välkomna i min bokhylla =)
Efter min räd på Västerlånggatan mötte jag upp med Sara. Vi åt, och därefter shoppade vi systematiskt på Åhlens, H&M, Body Shop och Hemköp. Därefter tog vi oss hem till Sara och lägenheten hon just flyttat till (jag har inte varit hemma så mycket, senaste veckan). Det var tokkul. Vi satt uppe till småtimmarna, lyssnade på musik, pratade om allt möjligt och drack vin.
Sara fick fria händer då hon sminkade mig, och resultaten vart blandade =) Två varianter blev jättefina, men jag är inte så bra på det där med ögonskuggor, så jag lär inte kunna fixa det själv.
Blev kvar hos Sara längre än jag planerat, det spöregnade och åskade stora delar av igår. Väl hemma pluggade jag dock litegrann, men tog det mest lungt och drack mycket te. Jag gick över min planering för de närmaste två veckorna och min ekonomi. Jag har gjort av med över 2500kr mellan fredag-tisdag...

Idag har jag terminens första fiollektion om 3 timmar, och därefter ska jag på föreläsning. Middag ikväll: japanskt med Balsam och Veronica. Very nice indeed. Idag kommer Nina hem från in klassresa också, jag hoppas att hon haft jätteroligt.

Underligt nog vaknade jag upp imorse och tänkte att jag vill se Remember the Titans igen. Jag vet inte vartifrån den tanken kom, men jag tycker mycket om filmen, och det var länge sen jag såg den. Jag ville se Remember the Titans, men vi har den inte. Så jag åt frukost vid datorn och kollade på filmklipp över Youtube en stund. Nu känns det som att jag skrivit klart. Jag ska dricka en kopp te och sen ska jag tvätta håret.

Imorgon har jag bokad tid med handledaren, och så har jag möte på jobbet. Egentligen vill jag mest bara vara hemma. Trots den härliga veckan får tanken på morgondagen det att knyta sig i bröstkorgen. Jag kan knappt fatta att det redan gått ett år. Har du varit borta i ett år?

Inga kommentarer: