söndag, mars 09, 2008

27 (and counting)

Jag har tillbringat helgen hos Maria. Vi har lagat fläskfilé och potatisgratäng, choclate cheescake med choclatechip cookiecrisp, druckit lite vin och ätit lite ost och kex och pratat. Vi har pratat en hel del - inget nytt för mig och Maria men alltid lika fint.

Och så har vi ägnat oss åt vad vi tillgivet hänvisar till som "Tea and Murder". Ungefär en hel helg med ett par månaders mellanrum bunkrar jag och M upp med en god mat, kanna efter kanna med te och en hög med engelska mordmysterier i stil med Midsomer Murders.

Det är bisarrt hur trevligt det är, men det är det verkligen. På de mest underliga sätt dör folk, och ibland är sättet inte oväntat men intrigerna och relationerna är verkligen vridna. Varför fortsätter folk flytta till Midsomer? Engelska landsbygden är ju helt sjuk!
Och mitt intresse i det hela är nog jävligt morbidt. Vi är i alla fall uppe i:

10 fall av otrohet
2 incestuösa relationer
2 fall av naturlig död
4 självmordsfall
21 mord.

Body count: 27... and counting.

Nu har teet kokat klart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det va ju en dokumentär om Midsummer Murders för några år sedan där dom sa att typ 200 hade dött under två säsonger tror jag. Sjuukt mycket folk. Men så finns de ju avsnitt med mordsekter och sånt.
Men måste ju se det ändå, försöka vara först med att lösa det. Cluedo med scenario :)

Autumn sa...

Nejnej söta, det är ca 200 döda på typ 10 säsonger (vilket inte är fy skam heller...)

Vi var uppe i en body count på 31 när jag åkte hem från Maria igår :D