söndag, mars 30, 2008

Bits of this and that

Hela familjen var middagsgäster ikväll, och nu när de åkt hem är jag kvar hos Korilove. Vi ska se på film och prata, men båda är redan lite sega. Kvällens filmval är dessutom extremt opassande, vi ska se House of Wax. Jag vill inte se den, hon vill inte se den. Men lillsyrran såg halva idag, och sedan dess har hon torterat mig med att i detalj beskriva första halvan tre gånger. Jag tror det är hennes sätt att behandla traumat. Själv tycker jag inte 12åringar ska se skräckfilmer, men om hon nu insisterar förstår jag inte varför jag sedan måste bli offere för hennes dåliga smak. Jag menar, när hon beskriver filmen gör hon det i real tid. 45 minuter på tv? 45 minuter ordström hos Nina! Jag har åtminstone anständigheten att jag skulle hålla tyst om någon bad mig hålla käft, but she's a kid so she doesn't get it... Hursom, nu är jag och Kori manade till att se skiten bara för att bli av med det hela. Och det blir värre: Paris Hilton är för fan med. Men hon dör, so you win some you lose some.

Inte för att jag förstår varför jag tänker se skräckfilm ändå, även om det är en b-film. Jag drömde fan mardrömmar om Spongebob Squarepants förra veckan, natten innan jag såg filmen, bara för att Balsam och Narges pratat om den så mycket. Så jag svängde förbi Västa S och såg filmen i fanatiskt sällskap, and I tell you it's just plain wierd. Fun, but wierd. Jag såg dessutom jättefina och hysteriskt roliga Adam & Steve. Antagligen nu min favoritfilm bland romantiska komedier.
Förra helgen var överlag tokigt bra med härligt sällskap. Innan jag träffade tjejerna hann jag dessutom förbi en inflyttningsfest, där jag lämnade av kaka och lekte med kattungar och pratade lite med mycket trevligt folk. Det var dock en mycket stressig lördag, med hemresa från Linköping, bakande och fixande hemma, flyttfest och utgång. Linköping var väldigt trevligt med goda middagar, släktsällskap och film. Vädret var sunkigt men vi var på stan lite ändå. Jag fick ett par söta örhängen och pengar från föräldrar och moster och jag har nu köpt bland annat en topp och en stegräknare. Jag måste försöka få pli på mitt tränande. I går var mitt första träningspass på en månad, och jag var bara på pilates trots allt. That's a bit sad....

I det stora hela har det varit en bra vecka också, lugn och stillsam, med lite film och lite jobb och liknande. Jag har varit krasslig och mest hemma, men i torsdags träffade jag fina Jo för lite kaffe och prat och vi drev massor med dagens "modebloggar" som jag faktiskt ärligt kan säga att jag inte läser annars eftersom det helt enkelt inte intresserar mig. Jag saknar att träffa Jo, jag är så glad att hon flyttat tillbaka till Stockholm!
Allt är alltså bra, det ända som är synd är att jag är krasslig och att jag hade en mysig filmkväll i torsdags som blev inställd, men som jag hoppas vi kan ta en annan gång. Så ser jag sjukt fram emot nästa torsdag, då jag åker till fina Emilia i Gävle!!

Now, movie and talks. Jag ska luta mitt extremt lockiga huvud tillbaka (jag hade papiliotter i håret idag, det ser nästan absurt ut) och se massa puckade tonåringar gå mot sin egen död.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heter det noppat eller nopprat..? Haha jag döööör. Jag vill se dig igen.. saknar dig redan du irlandsröda vixen.

Autumn sa...

Det enda som saknades var att hon skulle visa sig vara analfabet också! Tragiskt hur obildad någon kan vara och samtidigt vara en av de mest uppmärksammade skrivarna i det här landet. Sad sad saaad.

Miss you too, luv. But now you're finally home =)

Cherie sa...

Jag ser också fram emot nästa vecka! Jättemassormycket!! *studsa upp och ned* :D

Autumn sa...

Oh ja! Det ska bli så kul!! Eller som det sägs "roligt roligt, men farligt farligt!" ;P