fredag, mars 07, 2008

Hooked on Hood

Det är mycket som pågår just nu. Saker som får mig att bli jätteglad. Saker som får mig att må riktigt dåligt. Jag är förvirrad och fnittrig och ångestfylld och orolig över så många olika saker. Det känns som att jag är två personer i ett och samma hölje. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag vet inte ens riktigt vad jag håller på med. Men eftersom allt är en förvirrande massa av upp-och-ner känslor tänker jag prata om något helt annat.

Jag köpte en ring från Pilgrim idag. Jag köper väldigt, väldigt sällan dyra smycken. Jag är ohälsosamt förtjust i örhängen och just därför köper jag det ofta och billigt. Jag är inte nickelallergisk så det blir oftast örhängen på Indiska för 29kr eller liknande.
Ändå köpte jag en ring på Pilgrim som är långt över min budjet. Ända gången jag köper ringar är köpen från Själa, som inte bara har vackra smycken, utan ger mig möjligheten att stötta en kompis.

Trots det köper jag en ring på Pilgrim. Jag försökte hitta en bild av den på deras hemsida, men den enda jag fann hade inte riktigt samma färg som min. Men, poängen är, varför köper jag en ring som övergår min budjet så tydligt? Varför? Jo, för när jag väl provar den säger min kompis Tove "Vet du vad den ser ut som? Den liknar ringen Marian fick av Robin Hood i Disney-filmen."

Och där vart jag förlorad. Nappade på bete och krok och förevigt förlorad. Jag kommer aldrig räddas ur min Robin Hood-dyrkan. Jag skulle inte ens vilja om jag hade chansen.

Inga kommentarer: