måndag, mars 17, 2008

Några rader.

Det snöar igen. Blötsnö i kallt gråväder och allt ser helt förjävligt ut genom fönstret. Det var så soligt och fint igår, det känns som ett bittert nedköp att se ut genom fönstret idag. Gardinerna är mina vänner..

Jag har haft en riktigt fin helg. Jag blev kvar efter tacos och film hos Sara i fredags fastän jag hade tänkt åka hem, men det var riktigt kul alltihop och jag, hon och Iman var uppe till mitt i natten och tjattrade och dansade.
Lördagen var jättefin fastän jag i min oro för att komma försent till middagen tog helt fel på tiden och var en hel timma för tidig. Sen var det övernattning hos J. som gällde och det var riktigt mysigt. Jag måste nästan ge människan en tesil, jag pallar inte med att dricka te med massa blad i koppen :P
Enda som var synd var väl att helgen tog slut. Ja, det och speciellt att middagen i lördags var Johannas avskedsmiddag, för nu flyttar hon till Tyskland för att plugga. Hon och Peter hade gjort jättefint och allt var fruktansvärt gott. Jag kommer sakna henne, men ett halvår går mycket fortare än man tror! Dagarna tycks ju rusa iväg som det är redan.

Jag ska verkligen ta itu med att börja plugga den här veckan, och jobbet ligger jag bra till med, även om jag skulle behöva skaffa ett med lite rutiner snart.
I veckan är det Påsk, vilket jag inte bryr mig om, men på torsdag är det persiskt nyår vilket jag bryr mig massor om =) Vi åker till Linköping över Norooz, men kommer hem redan på lördag.
Annars är det mesta som vanligt, bara att jag är lite gladare med tanke på att jag är småförkyld, lite trött och har knappt 10kr på kontot. Att jag aldrig lär mig...

Inga kommentarer: