lördag, april 26, 2008

Miscalculation

Jag köpte ett nagellack idag, ovanligt nog. Det var mörkt purpurrött med lite shimmer i och jag tänkte what the heck, jag har faktiskt en topp med bas i just en sådan rödlila ton, även om den nu är mönstrad i svart...
Så jag betalade för nagellacket, tog med det hem, har nu målat på det och hör och häpna: det är inte purpur alls. Det är inte ens mörkt. Mina naglar är bubbelgumsrosa med glitter. Mina naglar. Det nästan komiskt. Nu måste jag vara klädd i svart imorgon för att balansera ut det hela...

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahah.. därför man ALLTID ska kolla ordentligt innan man går till kassan. Jag skyller på de små tonåringarna som försöker få alla att använda bubbelgumsrosa :)

Ps. vill se bildbevis på naglarna!!

Autumn sa...

Naglarna har fått möta aceton, så bildbevis får vänta :)

Anonym sa...

Haha. Har haft samma upplevelse, tyvärr. ;)

Autumn sa...

Haha! Skönt att fler än jag upplever dessa upplyftande och misslyckade överraskningar i vardagen :)