torsdag, april 17, 2008

Of Pirates, Vacuums and Air Masters

Jag kan inte fatta att det redan gått två veckor sedan jag var i Gävle. Jag dök upp där på torsdagen och vi var så bubblande glada, så fnittriga, så bara och helt enkelt vi. Vi köpte massor av mat, men jag kan knappt laga något så jag hackade grönsaker under helgen medan du dukade upp alla möjliga fantastiska saker, som Pirate's Porkchops och Currykyckling. Den alkofria äggtoddyn var helt jävla underbar och jag tror jag tryckte i mig fler dammsugare än vad som är mänskligt tillåtet, men de är ju så goda =)

Redan första natten var vi uppe till halv sju, sedan försökte vi ju bättra oss lite. Varför gjorde vi det?? Vi borde ha varit uppe och tjattrat varje natt! ... Jo justja, jag däckade av sömnbrist ^^
Vi hade kanske inte vädret på vår sida, men det var fint nog för promenader och en sväng förbi stan. Jag är så glad så glad att jag hälsade på. Det är synd att min ekonomi inte tillät en längre vistelse, eller en riktig festarkväll. Men trots att vi skulle ha haft så vansinnigt kul om vi gått ut och dansat du och jag, så hade jag minst lika roligt ändå med att vara hemma och äta gott och se på film och prata om allt. Det är så härligt att vi tycks kunna prata om allt.
Och det var så länge sen jag hade animemaraton, och kunde sitta och gotta mig åt det på ett riktigt tjejigt sätt, med någon som också kan hålla med om att vissa karaktärer har helt fantastiskt heta röster eller helt galna personligheter. Och det är första gången över huvudtaget jag faktiskt lyckats se den extremt fascinerande dragningskraften hos en karaktär som helt ärligt är något av ett psycho. Leave it to you to reel me into that kind of stuff :P

Emilia, tiden går så fort och vi ses alltför sällan.
"Maa-ki..."

Inga kommentarer: