måndag, april 21, 2008

There's Always Time for Tea-time

Jag har som tidigare nämnts skaffat deltidsjobb. För tillfället är det bara någon gång i veckan fram till början av maj då det drar igång ordentligt. Tanken är att jag ska jobba tre-fyra dagar i veckan, vilket ger mig både tid till mycket annat och pengarna till att göra just annat med.

Jag är väldigt förtjust i min nya arbetsplats. Det är mysigt och fint och jag har själv handlat där sedan 2005/2006. Min chef är jättetrevlig och kunderna har hittills varit väldigt snälla och haft överseende med att det inte går alltför smidigt då jag ännu inte hittar ordentligt bland hyllorna eller kan alla priser (det här var trots allt min första riktiga arbetsdag).
Jag tog en bild, men den vart lite suddig. Så istället lägger jag upp bilden från jobbets egna hemsida, där åtminstone stora delar av tesortimentet finns med.

De som känner mig vet att en te- och kaffehandel passar mig utmärkt (ja, åtminstone te-delen av det hela...) Jag är en inbiten tekonsument. Flera liter om dagen går åt och jag har oftast runt tio olika sorter hemma. Fler om ekonomin tillåter, färre om det varit lite kärvt i kassan förstås. Jag kommer från en familj som dricker te. Från en tedrickande kultur. Många av mina vänner är te- och kaffedrickare också. Speciellt te. De mer ambitiösa har flertalet teer hemma, oftast dubbelt så många som jag. Ingen jag känner slår dock min vän Ali, som är uppe i ca 40 olika tesorter för närvarande. Jag är imponerad, för jag förlorar stort. Men samtidigt är jag lite jävlig nu, för inofficiellt har jag fler :P
Min nya übertrevliga chef har påpekat, att han anser det vara i både mitt och kundens bästa intresse att jag känner till vårt sortiment, så att jag ärligt kan svara på vad jag gillar/inte gillar och varför. Därför har han helt sonika föreslagit att jag ska börja ta hem lite av allt möjligt och prova mig fram. Med andra ord, jag ska undan för undan ta mig igenom hela vårt sortiment, på drygt 200 olika teblandningar. De är alla till mitt förfogande, jag har bara inte utrymmet hemma eller orken att bära hem dem. Det finns ord som summerar situationen: Bliss.

I am suddenly such a very, very, happy camper ^^

Inga kommentarer: