fredag, april 25, 2008

What to wear?

Praise the demons of CSN, money has arrived!!
Igår och idag damp sju veckor studiebidrag äntligen ner på kontot. Jag har redan sprungit en vända på SF-bok.
Efter skolan igår var jag hos Jo för fika och film. Det blev Paris - When it Sizzles med bland annat Hepburn och Holden. Charmig känga riktad mot Hollywood- och filmverksamheten och deras egna roller och jobb dessutom. Driftigt men nådde inte riktigt fram heller, blev lite utdraget och föll ibland platt även om karaktärerna gjorde sitt bra.
Idag har jag varit på stan och lunchat med Jossan, det var jättetrevligt, avslappnat och kul, vi borde ses bara sådär för en lite lunch oftare!
Roligt att Balsam gick förbi just då. Trots att vi känt varandra i ett par år har vi aldrig lyckas spontant råka på varandra i stan. Hon var en hur fin som helst, en sån kontrast mot mig i sin härligt röda kappa, och jag fick träffa hennes föräldrar för första gången =)

På tal om kläderna, jag har både igår och idag, trots det otroligt soliga vädret, varit på stan helt klädd i svart. Och jag tänkte på det igår när jag gick på Campus, att jag såg riktigt bra ut. Klackar som högljutt och bestämt basunerar ut vart jag är, strumpbyxor, klänning med hängslen över en kortärmad polo och knälång, tunn kappa över. Allt i svart. Den enda färgklicken var väl håret, de röda örhängena och det lika röda läppstiftet som jag älskar att ha. Där gick jag medan vinden tog tag i kappan så den böljade, och ändå insåg jag att det är nått som är lite off. Jag är helt enkelt inte en cool människa. Det ligger inte för mig. Med SF-bok påsen i handen och den helsvarta munderingen och solglasögon var jag möjligen en underlig människa, men inte cool. Och det som fick mig att inse det och skratta var inte påsen, utan snarare att jag i andra handen höll en flaska Pucko. Chokladmjölk! I ain't one of the cool kids, I like being me.

Annat gällande kläder. Jag jobbar på Kulturhusets SerieExpo imorgon. Direkt efteråt ska jag på födelsedagsfika. Så tanken är att fixa till mig lite snyggt innan, men klä mig bekvämt nog för jobbet. Välja nått att ha där jag kan byta ut toppen och sen bara gå på firandet.
Grejen är den att jag vill gärna att det ska vara kul och snyggt och serierelaterat, men jag har inget sånt, så jag lär gå helt klädd i svart som alltid...

Inga kommentarer: