fredag, april 11, 2008

Strax före sängdags

Så, jag hann bara diska, plugga och skriva en och en halv recension. Men jag hjälpte syrran med matteläxan och högläste Howl åt henne som jag lovat också. Det är sorgligt att jag läser så sällan att vi bara kommit en tredjedel av boken fastän vi började för två månader sen! En gång i veckan har det nog blivit. Men det får bli oftare, för det börjar hända mer saker och nu är hon riktigt nyfiken.
Jag är trött, och den underliga ledverken jag vaknade med imorse kickade in runt middagen och har hållt i sig. Jag håller verkligen på att bli förkyld. Jag vet inte om det är en bra eller dålig idé med pilates imorgon. Jag kanske borde stanna hemma och läsa kurslitteratur.

Jag fick rätt mycket gjort ikväll ändå. Vilket är bra, och samtidigt synd. För mitt tidigare tänkta sällskap visade sig ställa in sin resa, och jag kunde ha suttit och myst i en soffa och sett på film istället för att plugga och och skriva och diska etc. bara jag inte hade planerat in så mycket till just ikväll. Men så håller jag ju ändå på att bli sjuk. Kanske bäst såhär, blir ingen smittat pga mig.
Nu ska jag krypa ner under täcket och sova cirka 10 timmar och hoppas på förbättring.

Inga kommentarer: