fredag, juli 20, 2007

21, going on 14.

Idag var jag på Statsbiblioteket redan vid halv 11 för att plugga med Veronica. Vi åt dessutom lunch på Kaffekoppen (vilket tog alldeles för lång tid, servicen var faktiskt usel idag) och vi hann prata en del. Får vi göra om Veronique!
Tur att man fick en del plugg gjort också. Ironiskt nog kommer jag alltid på idéer till noveller jag vill skriva då jag sitter och pluggar, som om jag helt enkelt inte är gjord för att studera. Jag sitter och skriver, men skriver på "fel" saker med andra ord. Underligt.

Så har jag varit på promenad med mamma, morbror, och Koris morbror genom stan. Det var trevligt och jag tog en del bilder. Vädret var jättefint. Borta vid Stadshuset var det en persisk kvinna som satt ute och picknickade för sig själv och bjöd oss på te. Mycket persisk gästfrihet, men hon freakade mig lite med allt sin översvallande vänlighet. De andra höll med mig efteråt om att hon trots sin vänlighet, inte kunde ha varit helt riktig i huvudet. Hon sa dessutom väldigt underliga saker ibland...

Hon reagerade dessutom på att jag gick på Universitetet med total häpnad, stirrade på mig och skrattade. Sedan sa hon "Nä men lilla vän, menar du allvar?? Hur gammal är du egentligen?" När jag sa 21, svarade hon med ett: "Jasså! Haha, jag trodde faktiskt du var 14!"

Kul. Jättekul. Och väldigt troligt...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeen du har ju precis konstaterat att hon inte var riktigt klok. Jag tror inte att hon var klok. Kloka människor säger bra saker. Okloka människor säger saker som är okloka.

Autumn sa...

Mm, men jag står mellan om hon inte är riktigt klok och lyckades picka ett korn rätt, eller om hon helt enkelt var oklok där också?

Min pappa tyckte hon verkade blind när jag förklarade det, och du tycker jag ser ut att vara 24.

Men min morbror och Koris morbror bara höll med och sa: "Jo men Nahal har alltid sett ut att vara mycket yngre än det hon är!"

>_<;; Men så retas de ju alltid med mig också...

Anonym sa...

haha alltså, stackrs vännen hehe...

Autumn sa...

Jag säger ju det! Inte kul alls...
Fast folk har väl rätt i att jag kommer uppskatta det om tio år. Alltså, inte att jag skulle vilja vara 31 och se ut som 14, men 31 och se ut att vara 7 år yngre. Vi får väl se. Jag är glad bara jag är 31 och inte ser ut att va äldre än så :P