onsdag, juli 04, 2007

Dancer in the Dark

I natt har jag i skenet av stearinljus dansat till Diru, instängd på mitt rum. Det var härligt och avslappnande, och jag borde göra det oftare. Det är så oerhört skönt att dansa, och jag tycker verkligen det är kul. Det var dessutom något visst med att röra sig och se sin egen skugga dansa över väggen samtidigt.

Jag hade tänt vaniljljus från IKEA, men doften överskuggades totalt av den indiska rökelse min lillebrors kompis köpt, och som de tände här hemma. Det hade varit trevligt det med, om det inte varit så starkt att det resulterade i flera hostattacker från min sida. En hel del av hostandet hade kunnat undvikas om jag tagit min astmamedicin, men av någon anledning vägrar jag använda den förrän det känns riktigt nödvändigt. Det här kändes inte alls nödvändigt, men i efterhand önskar jag att jag varit mindre tjurskallig, för nu känns det konstigt i halsen och sticker till i lungorna.

Inga kommentarer: