tisdag, augusti 14, 2007

Att planera veckan...

som ett huvudlöst höns. Det är vad jag gjort.
Helt plötsligt har jag planer till upp över öronen. Efter ett telefonsamtal idag har jag gått med på att jobba i slutet av veckan, och artiklarna jag skulle skriva har blivit fler. Nu måste jag avboka i planeringen och känna mig dum.
Samtidigt måste jag prioritera. Om det är något med planering jag är dålig på så är det att:
1) prioritera 2) sätta igång.
Hur viktigt det än är så kan det ta evigheter att sätta igång, för jag hittar hela tiden sådant som är mer lockande än det jag måste göra. Som att blogga, läsa, till och med diska (vid valda tillfällen).

Nu har jag alltså tio dagar framför mig där planeringen för tillfället ser ut som sådan:

Tisdag-torsdag: Skriva hemtenta, Egypten 5p.
Torsdag-fredag: Jobba på UNG08 för SF-bok.
Fredag-söndag: Skriva tre kortare animerelaterade artiklar till SF-bok.
Söndag-torsdag: Skriva klart B-uppsats innan inskrivning till C-kursen i littvet.
Torsdag: Inskrivning.

Hur blev det så här? Jag kommer inte klara det. Även om Kori tror det, för hon påpekar att jag har förmågan att sätta mig ner och börja skriva på en inlämning klockan ett och avsluta kvart i sju på morgonen som en annan galning. Jag måste med andra ord vänta tills paniken infinner sig. Nu har den infunnit sig, kan jag säga. Jag menar, självklart visste jag att det skulle bli krångligt att plugga om jag tackade ja till att jobba, men jag behöver en inkomst också!

Så hur ska jag göra nu, hur ska jag göra, hur ska jag hinna? Det enda positiva med att vara så upptagen är att jag faktiskt slipper tänka på allt annat som oroa mig just nu. Nu skär jag mig fri från de banden. Nu har jag 1,5 vecka utan sociala relationer och den ångest som medföljer av att höra av mig, inte höra av mig, prata, inte prata, eller över huvudtaget upprätthålla relationer som för tillfället förvirrar, irriterar eller sårar mig.

Jag är knappast på topp just nu, men jag hinner heller inte tänka på att jag inte är det. Vilket är bra. Så nu ska jag "sluta jiddra, och börja trolla" som de en gång i tiden sa på knäckebrödsreklamen. Jag antar att jag ska sluta blogga och börja skriva på tentan som steg ett.

Inga kommentarer: