torsdag, augusti 09, 2007

"Dead eyes, dead eyes /.../ her eyes, her eyes were as vacant as the seas, yeah..."

Ibland när jag har linser, känns det som om hela världen blir suddig, som om dimma har lagt sig över mina ögon och allt försvinner bakom ett underligt dis. Jag vet att om jag blinkar ett par gånger så försvinner det. Ändå känns det som om en hinna dragit över ögonen. Sådär som en fisk får när den är död och ligger på bänken, klar att sprättas upp och benas.

Jag har fått en död fisks ögon. Vad är kan bli värre, mer sorgligt, än det? Möjligtvis att känna sig som en död fisk. Eller att hälsa på någon med en hand som är lika kall och livlös som hela den döda fisken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lukta död fisk. De luktar inte hallontårta, direkt.

//JJ

Autumn sa...

Du har rätt. Fisk luktar inte ens gott när den lever, så det är riktigt illa när den är död.

Jag tycker inte om hallon heller...

Men jag luktar vanilj, så jag är nöjd.