fredag, augusti 24, 2007

Och - andas ut.

Nej, jag kan egentligen inte andas ut riktigt riktigt än. Men när jag fick reda på att jag inte behövde sitta uppe hela natten och skriva klart min förbannade B-uppsats sprack fördämningarna, en aning i alla fall. Jag har nu mailat min lärare och skrivit lite om hur jag ska göra och frågat om hur hon tycker jag ska göra. Och nästa vecka blir jag av med uppsatsen. Det känns tokskönt.

Igår hade jag inskrivning till Litteraturvetenskap C - Kandidatkurs. Det ska bli kul att sätta igång igen, även om en del av det vi läser låter jävligt tråkigt för att vara helt ärlig. Men man ska inte styras av första intryck! I våras var jag säker på att japanskan skulle vara hemsk, för två av de lärare jag hade som oftast var ökända för att vara stränga och skrämmande. Jag tror till och med att jag refererade till de som "skräcködlor". Jag hade fel. Den ena visade sig vara nästan mer läskig och sträng än jag trodde, men ändå vänlig och även något uppmuntrande. Den andra, som verkade otroligt traditionsenlig, konventionell och hade (vad jag mindes sedan tidigare) en mycket monoton röst, visade sig vara snäll och mycket hörsam till vad man tyckte och sa. Hon var visserligen väldigt sträng, och de flesta tyckte hon var läskig kursen igenom, men inte jag (vilket ledde till att jag oftast fick gå och prata med henne, men hon tyckte om mig så det gör inget, haha!). Hon var otroligt förstående, och jag tror att vi borde ha gått till henne med våra klagomål redan från början, istället för att rikta oss till Studievägledaren, som visade sig vara bland de mest osympatiska människor jag stött på - någonsin. En tredje lärare, som verkat kul och trevlig, visade sig vara otroligt opedagogisk och tråkig. Första intryck, som sagt, är inte allt. Jag om någon borde veta det...

Jag lyckades även få i mig en ordentlig lunch ute på en liten italiensk restaurang, och både jag och Veronica valde att motstå stenungsbakad pizza till förmån för något nyttigare (jag åt fisk!).

Sen handlade jag på SF-bok, och köpte bland annat en manga och en sci-fi bok av Richard Morgan. Och skrev upp mina arbetstider från UNG08. (Mina två arbetsdagar var trevliga om än något utdragna och händelselösa). På fredagen var det dock Cosplay-tema och jag var utklädd hela dagen! En tältbesökare trodde jag var min lillebrors lillasyster, och stötte på mig tills jag gjorde det klart för honom att jag var 5 år äldre än det han trodde. Maria och Martin hälsade på t.o.m och efteråt tog jag och Nina en kort fika och pratade lite om allt möjligt.
Att nämna UNG08 här får mig dock att komma ihåg att maila BCManga och se om de har kvar skrivblocket jag glömde kvar, med alla mina anteckningar från sommarkursen >_>

Nu är det iaf helg, och jag ska ta det lungt. Den senaste 2 veckornas press har gjort mig förkyld, så imorse vaknade jag upp täppt, illamående och trött. Nu är jag bara aningens illamående, varm och har av någon outgrundlig anledning stickande bröstsmärtor som jag hoppas ska gå över väldigt snart.
Imorgon ska jag hem till Ina på spelkväll, vilket ska bli kul. Jag har inte hälsat på nu när hon flyttat. Jag hade tänkt baka, men tror jag skippar det då jag är förkyld och köper med något istället.
På söndag ska jag kanske träffa Tobias och ta en promenad med honom och hunden.

Det är alltså lugn, ro och läsande som gäller. Jag ska dessutom försöka blogga massor, så jag lär sitta framför datorn en hel del, mer eller mindre kontaktbar ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Richard Morgan is the shit som dom säger. Men du kunde säkert ha fått låna av mig.

Autumn sa...

Det kunde jag visserligen =) En av dina 10 signerade ex kanske ;P

Men Altered Carbon har kommit ut i en ny pocketupplaga som såg fin ut, och du hade talat gott om den så jag slog till =)