fredag, augusti 10, 2007

Vinterdoft

Idag kom min syster in på mitt rum för att lämna en sak, stannade till ett ögonblick och sa:

Va gott det luktar här inne! Det luktar Nahal på vintern.
Jag tyckte det lät jätteroligt. Men hon klev in strax efter att jag gjort mig klar för att gå ut. Jag hade sminkat mig lite, och för första gången på i stort sett hela sommaren hade jag inte valt vaniljparfymen. Istället valde jag en jag köpte i höstas, som jag inte använt på ett tag. Först kom jag inte på varför det var så länge sen sist jag använde den, men insåg sedan att det är för att den har en både blommig och kryddig doft, som faktiskt gör sig bättre när det är krispigt kyligt ute, sådär som det är på hösten och vintern (om vi har tur). Så även om det lät komiskt, så hade hon ju rätt. Det luktade Nahal, vintertid.

Ett tydligt tecken på att jag bara längtar efter den definitiva årstidsväxlingen. Autumn, autumn, wherefore art thou, autumn? Eller nått sånt...

Inga kommentarer: