tisdag, augusti 21, 2007

"...more than ever, hour after hour, work is never over."

Jag ligger efter i planeringen, men det är inte oväntat. Det var helt enkelt för mycket för att jag skulle hinna med. Men jag har två dagar på mig, så jag ska försöka. Som vanligt har jag dock svårt att sitta still, utan vill inget hellre än att avreagera mig och avstressa mig genom att hoppa runt och dansa och sjunga nu när jag är ensam hemma.
Det roliga är att både Maria och Kori säger saker som:
"På något sätt får du alltid ihop det"
eller
"Du kommer få allt klart, det vet du. It is the mystery called Nahal liksom ;) Don't question it. Ever O.o"

Vilket självklart gör mig på så mycket bättre humör. Uppmuntran är bäst ^^
Mamma däremot sa något jag tänkt på: om jag inte bara sparar allt till sista minuten för att jag får någon form av kick av stressen och den där sista rushen av att faktiskt hinna klart. Och jag vet inte. Hon kanske har rätt. Jag kan inte få ur mig orden under dagen, det går bara inte. När stressen infinner sig mår jag visserligen inte bra, men jag skriver bra. Jag är produktiv under stress, jag kan uttrycka mig och få klart saker. Jag jobbar bra under press, men det är för att jag blir enkelspårig. Med andra ord har jag lite svårt med att multi-taska när jag är grovt stressad, men även det har tränats upp (Tack vare jobbet på Bubbletea). Men tänk om det är så? Att jag är en stress-junkie, att jag får kickar av att ha stressångest. Att jag pressar mig själv till bristningsgräns bara för att kunna skriva det jag vill ha skrivet? Jag vet inte. Jag antar att det är klart hälsosammare än att jag skulle röka på för inspirationen!

Just nu ser det iaf ut så här:

Tisdag-torsdag: Skriva hemtenta, Egypten 5p.
Torsdag-fredag: Jobba på UNG08 för SF-bok.
Fredag-söndag: Skriva tre kortare animerelaterade artiklar till SF-bok.
Söndag-torsdag: Skriva klart B-uppsats innan inskrivning till C-kursen i littvet.
Torsdag: Inskrivning.

Så. Nu ska jag koka upp nytt vatten till te, dansa lite till Kanye Wests - Stronger (som är riktigt bra. Vilket gör mig glad, för jag älskar Daft Punks original "Harder, better, faster, stronger". Här kombineras det bästa från orginalet med sköna r'n'b beats, vilket gör den idealisk att dansa till) och sen är det bara att sätta igång igen. Jag borde ringa jobbet också och kolla att artiklarna kom in som de skulle.

Inga kommentarer: