torsdag, augusti 23, 2007

Upplysningens tid är kommen.

Tänka sig, nu har jag hur mycket som helst jag känner för att skriva helt plötsligt! ^^
Jag må inte bli klar före inskrivningen (för jag känner helt plötsligt inte längre för att sitta uppe till 6 på morgonen, vilket jag strax ska förklara skälet bakom) men jag blir klar imorgon. Vilket är skönt. Så fruktansvärt skönt. Jg vill bli av med det här innan nya terminen drar igång. jag vill inte ha detta hängandes över mig. Jag hade den skräckslagna känslan av att man inte fick registrera sig på den nya kursen om man inte tagit alla gamla poäng, och jag vill verkligen plugga i höst. Och jag trodde ju att jag bara hade en sida kvar att skriva, och sen är det bara att strukturera. Nej. Jag har flyttat, omformulerat, skrivt om, skrivit snart 3 A4 extra och är inte klar än. Jag får helt enkelt klippa bort dikten själv och ha den med som bilaga för att helt plötsligt inte gå över angivna sidantal!

Men det är skrattretande, det här. Uppsatsen skulle ha varit inne i maj förra året. Jag skrev den aldrig. Under de få gånger jag skrivit på den under det senaste året, så har jag dock lyckats få ihop till halva uppsatsen. Men eftersom det varit så långt mellan gångerna har jag antagligen läst samma referenstexter 2-5 gånger vid det här laget, bara för att ha dem är färskt minne (sist strök jag dock under allt jag verkligen kände kunde användas, och i helgen skrev jag av de partier bland dessa understrukna sekvenser som jag trodde jag skulle få nytta av). Trots att jag faktiskt hade skrivit nästan halva uppsatsen, så känns det som om jag omformulerat, klippt, klistrat och gjort om till den grad att jag som resultat har skrivit 2/3 av min B-uppsats i litteratur på 3 dagar. Om inte ämnet intresserat mig så hade jag väl bränt upp allt. Men jag har tyckt om det i det stora hela. Det har bara varit pressen av allt från den senaste tiden, som kulminerat i denna helvetiska sista vecka, som rubbat mig.

Och för en timma sen fick jag veta via telefon, att jag tydligen inte alls behöver oroa mig. Det behöver inte vara inne till imorgon, eller ens slutet av månaden. Man måste ha tagit alla sina poäng innan sin nya tenta, annars avregistreras man. Så uppsatsen behöver vara inlämnad och godkänd före den nya terminens första examination. Som är om 5 veckor.

Ska man skratta eller gråta?

3 kommentarer:

Anonym sa...

The power of positivity!!!

Skratta så klart.

Anonym sa...

MEN LOL ASSÅ! xD

Autumn sa...

It's a good thing to know you friggin' optimists are rubbing of on me, cause I feel like laughing too :P